educant al segle XXI

Rw: bola de neu

Posted on: gener 3, 2009

Rw: bola de neu_01/01/09

Holade nou, Sílvia!
 
No ets l’única que està engrescada. Tinc la sensació que estem trencant una “espiral del silenci” que s’havia creat respecte als temes que estan sorgint referent a la nostra professió. Tinc pendent de contestar un correu d’una col·lega molt però molt entusiasta, també, que deu pensar que ja no hi penso en ella. Tot el contrari. El què passa és que després d’una temporada tan “xunga” com ha passat el meu cos i, de retruc, el meu estat d’ànim, m’ha quedat una certa por a “il·lusionar-me”, no sigui que això de trobar-me tan bé “només sigui un somni” (en les 4 setmanes que porto en actiu he patit un parell de crisis de dolor que he pogut superar amb hores de llit, calmants i molta resignació). Però de mica en mica em vaig sentint més valenta i capaç de gestionar la meva vida laboral i familiar adoptant mesures per anar convivint amb aquesta “creu” que sembla que m’haurà d’acompanyar tota la vida (des dels 18 anys que he peregrinat perquè no volia resignar-m’hi…  :-  ).
 
Al costat de gent valenta i entusiasta em sento capaç de qualsevol cosa, sobretot si es tracta d’aquest món que m’apassiona com és l’educació.
 
En resposta al teu mail: sí, podríem començar a donar cos a aquesta primera trobada cap a
finals de gener…
Per la meva banda pensava contactar en aquests dies amb una persona que crec que ens podria orientar quant a trobar un lloc o reunir-nos. Forma part de la UOC, on estic estudiant (bé, aquest semestre he hagut de “plegar veles” per malaltia, però compto llicenciar-me aviat…). Se m’ha acudit que ens podríem assabentar si és possible accedir a  alguna sala o aula de la UAB, un dissabte al matí, com tu proposes. Seria un lloc ideal, perquè s’adaptaria a qualsevol nombre d’assistents i està molt ben comunicat (Ferrocarrils GC, RENFE, Autopista)… T’imagines que en fóssim més de 20? Per començar seria tot un èxit, no trobes?
El que tu proposes de Manresa també és una bona opció, especialment el tema de poder fer una roda de premsa.
També es podrien fer les dues coses:  la trobada a la UAB (si ens concedeixen el permís) com a acte de “fecundació” i posteriorment, poder fer una trobada-divulgativa a Manresa amb el què hagi resultat del primer acte.
Com ho veus?
 
Això que comentes d’adreçar-nos a sindicats també ho trobo encertat. Jo no havia volgut fer-ho fins ara perquè volia deixar passar aquest mes de tempteig, de manera que quedés ben clar que la meva proposta està totalment desvinculada de qualsevol ideologia política i ha de ser independent de la tasca dels sindicats.
Això no vol dir que hàgim d’ignorar la seva feina. Tot el contrari: la professionalització del col·lectiu docent a les etapes`Infantil i Obligatòries ha de servir perquè els sindicats es puguin centrar plenament en el nostre àmbit laboral, fet que legitimarà i incrementarà els seus esforços i els de tots els treballadors que en som representats.
 
Per dir-ho planerament: jo cencebo el “grup-de-treball-i-lluita” que plantejo crear (sigui col·legi, associació o plataforma) com un organisme que treballarà al mateix bàndol que els sindicats.
 
Es tracta de distribuir-nos les competències de manera que el sistema no ens pugui excloure de temes tan fonamentals per a la nostra feina com els què avui s’estan tractant: UNA LLEI D’EDUCACIÓ, noves formes de desenvolupar els currículums (objectius: COMPETÈNCIES!), o nous plantejaments de la DISTRIBUCIÓ DEL TEMPS en la societat!, per exemple.
 
També tenia al cap fer arribar la proposta a les associacions de mestres que ja existeixen, amb l’objectiu que se’n faci ressò entre els seus associats i, fins i tot, convidar-les a participar activament en aquest repte. El cas més conegut per a mi és l’Ass. Rosa Sensat,… caldria localitzar-ne d’altres… compto amb la col·laboració dels participants al bloc, a part del google i de dirigir-nos al Registre d’Associacions (crec que hi ha una web).
 
Però aquestes dues actuacions (contacte amb sindicats i associacions de mestres) tant es podrien fer ara, abans de la primera trobada, com a posteriori, després de parlar-n’hi i si s’arriba a l’acord de fer-ho.
 
Jo de moment, establiré contactes per saber si seria viable la trobada a la UAB,… mentrestant, ja em diràs què et sembla tot plegat (t’he clavat una parrafada!! per variar, he he).
 
També espero que altres col·legues vagin opinant sobre el què passa a LA PEIXERA, especialment aquelles persones que des del primer dia van manifestar el seu interès i voluntat de participar en aquesta “bola de neu” com tu l’anomenes 😀
 
(així que pugui els enviaré un e-mail directe per que s’hi animin i participin també en l’organització de la I Trobada)
 
Bona entrada d’any!
 
Ana M. Reyes

Anuncis